Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
MÁTÉ 19. RÉSZ
16. És ímé hozzá jövén egy ember, monda néki: Jó mester, mi jót cselekedjem, hogy örök életet nyerjek?
17. Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat.
18. Monda néki: Melyeket? Jézus pedig monda: Ezeket: Ne ölj; ne paráználkodjál; ne lopj; hamis tanubizonyságot ne tégy;
19. Tiszteld atyádat és anyádat; és: Szeresd felebarátodat, mint temagadat.
20. Monda néki az ifjú: Mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva; mi fogyatkozás van még bennem?
21. Monda néki Jézus: Ha tökéletes akarsz lenni, eredj, add el vagyonodat, és oszd ki a szegényeknek; és kincsed lesz mennyben; és jer és kövess engem.
22. Az ifjú pedig e beszédet hallván, elméne megszomorodva; mert sok jószága vala.
23. Jézus pedig monda az ő tanítványainak: Bizony mondom néktek, hogy a gazdag nehezen megy be a mennyeknek országába.
24. Ismét mondom pedig néktek: Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni.
25. A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát?
26. Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges.
27. Akkor felelvén Péter, monda néki: Ímé, mi elhagytunk mindent és követtünk téged: mink lesz hát minékünk?
28. Jézus pedig monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ti, a kik követtetek engem, az újjá születéskor, a mikor az embernek Fia beül az ő dicsőségének királyi székébe, ti is beültök majd tizenkét királyi székbe, és ítélitek az Izráel tizenkét nemzetségét.
29. És a ki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy nőtestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit vészen, és örökség szerint nyer örök életet.
30. Sok elsők pedig lesznek utolsók, és sok utolsók elsők.
Sok embernek gondja van azzal, hogy a Mennyek Országába a gazdagok nem mehetnek be. És sokan a történelem folyamán materiális szegénységet fogadtak, csak azért, hogy ez a példabeszéd beteljesedjen. Azonban a Bibliát és Jézus Tanításait szellemi módon, vagy ahogy Ő mondja, szellemben és igazságban kell felfogni, vagy egyszerűen kifejezve asztrális szinten. A fizikai gazdagság egy hasonlat, amely a megértést könyebbé teszi. Mivel az ember hajlamos arra, hogy szó szerint értelmezze az Írást ezért sok fejtörést okozott az idők folyamán, hogy hogyan is mehet be a teve a tű fokán?
Az ember asztrálteste az érzelmek, a (birtoklás)vágyak, a szenvedélyek, a kéjsóvárságnak, a kapzsiságnak fösvénységnek és sok más hasonlónak a helye. Az önmagán uralkodni nem tudó ember aurája hatalmasra van puffadva, nem is beszélve az aurához hozzátapadt közteslétbeli lényekről, akik az állati eredetű étel asztrálmaradékainak hiénái.
A Mennyei Királység kapiui annak számára vanak nyitva, aki lemondott az állati élet pusztításáról, megszabadult szenvedélybetegségeitől, aki megtagadja önmagát és kész a lemondásra.
A beavatási Tanításban, a Kabbalában a teve egy ezoterikus szimbólum. A "G" betűhöz tartozó hieroglifikus fogalom.
A teve a Beavatott szimbóluma volt a Tanításban, és nem is olyan nehéz kitalálnunk, hogy miért. Ha megfigyeljük a teve életét, akkor láthatjuk, hogy keleten miért tartották a beavatott személy jelképének. A teve tökéletesen alkalmazkodik a kies, sivatagi létformához. Az asztrális világban a Föld pusztának jelenik meg, erről is tanuskodik a Bibliában használatos Árnyékvilág kifejezés. Hozza kell szöknunk, ahhoz, hogy az asztrális látás számára minden pont fordítva jelenik meg, mint a fizikai síkon, ezért a beavatási szimbólumok sokszor prózai értelmezésben teljesen értelmetlennek tűnhetnek. A teve nagyon hosszú ideig tud a sivatagban tevegelni, ezért a kitartás szimbóluma. Állhatatos és kevéssel is beérő állat, ezért a szerénység és az alázat jelképe is. Kis asztrálteste van, ami képessé teszi őt, hogy a legzordabb homokviharokat is kiállja.
Amikor Jézus azt mondta, hogy a teve könnyebben áthalad a tű fokán, akkor nem a teve fizikai testére gondolt, hisz az képtelenség lenne, hanem a teve asztráltestére. Az asztráltest a pubertáskorral egyszerre kezdi kifejteni hatását, azelőtt az étertest kormányozza az ember fizikai testét. Az étertest legfőbb feladata növekedés. Ebből a szempontból az ember leginkább a növényhez hasonlítható, mert a növények nem fejlesztettek ki asztráltestet, hanem csak az étertest aktív náluk, ezért életük egyetlen és legfontosabb feladata a növekedés. A növények ezért nem is szenvednek attól, ha elvágják száraikat. A szenvedés az asztráltest jelensége, az étertest csak a növekedéssel van elfoglalva. Ezért mondja Jézus, hogy olyanoknak kell lennünk mint a gyermekeknek, mert az étertest önmagában nagyon tiszta. A serdülés elhozza az asztráltest működésbe lépését és ezzel együtt jönnek a bonyodalmak is az életben.
A tű foka szintén egy ezoterikus fogalom, magának a beavatásnak a szimbóluma. A Mennyei Királyságba a beavatáson keresztül lehet bejutni. A beavatás nem más mint egy oltásés metszés az asztráltesten, hasonlóan ahhoz, ahogyan a vadtörzsű fákat nemes oltóanyaggal metszik be, hogy nemes gyümölcsöt teremjenek. Emlékszem apámmal sokszor hoztunk vad fát az erdőről, aztán mikor megfogant, akkor apám beoltotta és azt mondta, hogy sokkal jobbak a piaci fáknál. Ha az oltás sikerül, akkor a fát megmetszik, hogy megszabadítsák őt a vadhajtásoktól. Ugyanez a munka, a kertészkedés érvényes az ezoterikus tanítvány életére. A vadonnőtt törzsét asztrálszinten beavatják, beoltják, aztán megmetszik, hogy megszabaduljon a vadhajtásoktól. Ez az Arkánumban történik, ami a régi beavatási helyek boltíves földalatti termeire utal, az ARCUM, boltívet jelent latinul. A tű foka hasonlít a boltívre, ezért Arkánumszimbólum lett belőle.
Az ember három Nagy Arkánumon mehet keresztül életében: a születés, a halál és a Beavatás. A beavatást második születésnek is nevezik. Minden archaikus kultúrában megjelenik ez a kifejezés, a hinduizmustól kezdve a maya beavatási tradicióig, maga a Brahmin szó is kétszerszületettet jelent. Ezt a Bibliában Jézus úgy fejezi ki, hogy:
Máté Evangyélioma 16. rész
24. Ekkor monda Jézus az ő tanítványainak: Ha valaki jőni akar én utánam, tagadja meg magát és vegye fel az ő keresztjét, és kövessen engem.
25. Mert a ki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; a ki pedig elveszti az ő életét én érettem, megtalálja azt.
26. Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri is, de az ő lelkében kárt vall? Avagy micsoda váltságot adhat az ember az ő lelkéért?
27. Mert az embernek Fia eljő az ő Atyjának dicsőségében, az ő angyalaival; és akkor megfizet mindenkinek az ő cselekedete szerint.
28. Bizony mondom néktek: Azok között, a kik itt állanak, vannak némelyek, a kik nem kóstolják meg a halált, a míg meg nem látják az embernek Fiát eljőni az ő országában.
Nyilván meg kell kérdeznünk, hogy miféle halálról van szó? A kezdetek kezdetén az Isten megtiltotta Ádámnak, hogy az Élet Fájáról egyen, és a halált nevezte meg következményként. Ádám evett a Fáról és mégsem halt meg. Akkor milyen halál ez, ha nem a lélek halála és feltámadása.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!