Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Főnix spirituális klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Főnix spirituális klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
ELMÉLETI ZEN Szung Szán zen mester Hamut a Buddhára c. művében háromféle zenről olvashatunk: elméleti zen, tathágata zen és patriarkális zen. Az elméleti zen a szútra- és szövegolvasók gyakorlata. Tudni, gondolkodni, gondolatokkal élni – ez a hivatásuk és az életük. A tan kapui a gondolkodók számára, hogy még egy lépést téve kiszabadulhassanak a szavak, fogalmak, emlékek rabságából. A zen körön a 90 foknál állnak, értelmük legmélyét áthatotta a „forma üresség, az üresség forma”, más szóval minden név és forma állandótlanságának igazsága. TATHÁGATA ZEN Akik átlátták az állandótlanságot, elérni igyekeznek azt, ami nem keletkezik és nem múlik. Zen mesterek tucatjai használtak különböző módszereket ezen állapot pillanatnyi előidézésére. Lin Csi (Im Dzse, Rinzai) csak elkiáltotta magát: KHÁÁÁ! PATRIARKÁLIS ZEN Tathágatákból akkor lesznek Pátriárkák, amikor úgy döntenek, továbbadják a Tant. Sákjamuni ezt csakis Brahmá erőteljes kérésére tette. A Tant túl egyszerűnek, a gondolkodók számára hihetetlennek találta. A Tan átadásával ez a dilemma megoldódott: akadt valaki, aki nemcsak értette, hanem meg is tapasztalta. Itt a forma forma, az üresség üresség, a körön végigértünk a 360 fokig. Ennek a folyamatnak a részletesebb kibontása a 10 Bika történet. Melyik zen tetszik? A gondolkodóké? a Tathágatáké? a Pátriárkáké? Mihelyt kikötsz valamelyik mellett, elvesztél. Legyen a tudatod erős és tiszta. Akkor igazi önmagad, a világ igazsága és tennivalód magától megjelenik, kétség és habozás nélkül.
Dong Szán egyetlen botütést mért a kérdezőre, Gu Dzsi pedig feleletként felmutatta az egyik ujját. Csakúgy, mint Buddha virága, ezek a mozdulatok is a gondolkodás pillanatnyi megszűnését hozzák – azután már a gyakorlók dolga, hogy ezt mennyire mélyítik el. Akik teljes mértékben elérik, azokat hívjuk Tathágatáknak, Beérkezetteknek. Itt a tudat gondolkodás előtti. Nincs sem forma, sem üresség. A zen körön ez a 180 foknak felel meg.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az Istennà Â..........